Fredag igen då...

2011-02-18 @ 19:07:25
...och nu ligger jag i feber!
NOT SO FUNNY!
Men men...

Har inte haft TID att blogga, och inte ork heller för den delen
Projekt matrum som vi påbörjade i tisdags blev BETYDLIGT mer omfattande än vad vi trott
Vi får först blöta, sen skrapa ner alla tapeter :0(
Det hat tagit tre dagar, och nu är det bara en liten snutt kvar!

Man ska inte prata skit om någon, men Mattias ex hade målat och haft sig i huset
Jag har lärt mig av min Pappa, som var väldigt duktig på att göra just detta,
att man täcker golv, man använder målartejp för att skydda områden som INTE ska målas
OM MAN SÄGER SOM SÅ, INGET AV DETTA HAR HON GJORT!
Dessutom är det skönt att få ut henne ur huset!
Inga färger jag gillar, huset blir mer och mer VÅRT nu!
Men det kostar på!
Antagligen därför jag har feber, för att jag ska varva ner, andas lite, tänka på mig själv!
Hm, ja jag vet att jag varit dålig på det, men jag vill få saker gjorda

Mattias har varit hemma 4 dagar
Allt med hans dotter, allt det hon utsatt honom för, OSS för, har kört slut på honom!
Nästa fredag flyttar hon från sitt egna boende, och jag TROR vi vågar andas ut!
Men jag är inte säker....!?

Däremot kan jag återigen säga att Mattias är helt annorlunda!
Mjukare, mycket mer kärleksfull, som innan...
Sagt det innan, säger det igen;
Tror han insett vad PU medvetet försökt med
Ska bli intressant att se vad mamman tänker sig för deras dotter nu!
HAHAHA!
Hon som sedan 2004 "bott för långt borta"!!!!!!!
Nu bor Mattias långt borta!

Har haft ett långt samtal med mitt ex
Barn nr 3 har inte mått så bra, så hon har varit hos doktorn och fått antidepressiva
Det känns som om vi har en bättre fungerande kontakt sen jag flyttade från byn
90 mil flyttade jag
Och på något vis tror jag att jag verkligen behövde det....
Eller hur S???

Iaf, när man pratar med honom och han är på jobbet, eller sambon inte är i närheten,
så är han på så gott humör
Det är lätt att prata med honom, vi kan diskutera och komma fram till saker
Men inte när HON är i närheten
Då är han kort, sur och tvär!
Hmmmm

Vet inte vad hon har emot mig, men hon har sedan dag 1 svartmålat mig inför MINA barn
MINA och EXETS barn!
Gör man så???
Jag tycker inte det!

Men när han är trevlig och tillmötesgående så blir jag misstänksam :0/
Väntar på smällen på något vis...

Och för 21 år sedan vakade vi vid vår nyfödda dotters kuvös på Neo i Lund
Fy vilken jobbig tid
Den 16/2 är hon född, och var tre veckor innan vi hörde henne skrika första gången
Men det ska jag skriva om en annan gång

Här kommer några bilder på blivande matrummet

Örk och blä, smutsig vägg, vidrig färg :0/



Hittade denna under det vidriga
Helt okej, hade kunnat tänka mig den som fondvägg,
men underarbetet var så dåligt att allt måste bort!



Efter mycket skrap och vatten är vi nästan färdiga
Och min trötta rygg och axlar stinker tigerbalsam :P

Nu ska jag mysa med lille Bus en stund innan jag somnar
Må gott mina vänner!
Kram och trevlig helg!

Postat av: emeliehjaertajonas

Den är jättefin! Den kom igår och sitter jättebra på Elias huvud! Ska lägga upp en bild på bloggen nu på Elias med den :D:D Och tack förresten! Efter att ha sett hur du slitit med ert hus fick jag ett ryck och nu håller vi också på! :D Vi gör vid klädkammaren :D Allt tack vare dig :D:D Tack så jättemycket för mössan återigen :D:D Massa kramar



PS. Krya på dig och försök vila. Vilken idiot hon verkar vara :S Så beter man sig inte :( DS

2011-02-19 @ 13:50:05
URL: http://emeliehjaertajonas.blogg.se/
Postat av: Erika

Phew, renovering är jobbigt men skönt att det går åt rätt håll iaf och skönt att du nu får göra det till "ditt" :)

2011-02-20 @ 15:43:45
URL: http://mylittlewords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers
RSS 2.0