Funderingar...

2011-02-23 @ 15:52:06
Sitter här och bara väntar på att tiden ska gå
Det har varit en så långsam dag!
Bara väntar på att Mattias ska komma hem
Joel sover nu, så det är tyst omkring mig
Tre trötta katter ligger i soffan, men jag har inte ro att sitta hos dom
Ska snart skala rotfrukterna, och sen steka biffarna
Köttfärsbiffar med ugnsstekta rotfrukter och brunsås står på menyn idag

Har börjat sticka en mössa till Joel
En randig
Har inte stickat blåbär till honom än, får se om det blir ett
Han har redan ganska många mössor
Konstigt ;0)

Jag har försökt få dagen att gå, dammsög och tog bort en del mattor
Nu kommer Joel lättare fram
Borde kanske tvätta, men än så länge är det inte så mycket i korgen

Ikväll ska Mattias börja slipa blivande matrummet
Det var ingen som hade ork till det igår!
Får se om det blir idag

Många tankar, mycket funderingar
HAR KÄNT MIG SÅ ENSAM IDAG!
Ingen att dela tankarna med mer än mig själv
Jo Mattias, men han är ju som han är
Han har lite svårt att prata om "sånt"
Däremot hade vi ett intressant samtal om PU
Han tycker verkligen det ska bli skönt att hon kommer vara på avstånd
Det är väl så jag kände inför flytten upp hit
Jag var den som fixade precis allt i 17 år, visst var pappan med ibland,
men det var ändå jag som såg till att logistiken fungerade
Och man blir trött
In i döden trött
Så samtidigt som man saknar, för det gör man,
så är det en lättnad att vara på avstånd
Men det är hemskt jobbigt att veta att det inte finns en vuxen som ställer lite
krav och har regler
Vi som hade så lika värderingar, vad hände???
Så konstant brottas man med det dåiga samvetet

Men ändå... en ensam dag idag...

Postat av: emeliehjaertajonas

Det blev jättebra är mega nöjd. Ni har ju gjort så mycket än! Hoppas hon hämtar sina saker snart då så ni kan komma vidare :) Hoppas jag med! Awe du är för go :D

Och det kommer tt bli bra! Det vet jag :D Massa kramar

2011-02-23 @ 16:12:53
URL: http://emeliehjaertajonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers
RSS 2.0