Kärleken övervinner allt!

2011-02-06 @ 20:16:55
Kan ju börja direkt med att säga att det INTE varit en bra dag!
Först var det svårt stt somna igår kväll, hade sån fruktansvärd ångest
och fick medicinera ganska kraftigt
Natten var usel, och jag vaknade och hade så fruktansvärt ont i hela kroppen
Stapplade nerför trappan, mådde skunk!
Yr, öronsus, flimmer för ögonen
Arg som ett bi av någon anledning, allt var kaos!

Måtte mina sova gott tabletter komma imorgon!
Vi har varit utan bil ett tag, och inte kunnat hämta ut min medicin
Beställde i tisdags på internet, det skulle ta 3-5 dagar, så nu borde den komma!

Något jag kan störa mig på är recepten doktorn skrivit ut
Eftersom jag flyttat, så flyttades jag från ett landsting till ett annat, och ÄVEN
om jag redan var i behandlingen så får jag vänta tre månader på att få komma
till nya kliniken
Iaf, recepten var märkligt utskriva
Grundmedicineringen 30 tabletter åt gången, alltså för en månad
Sömntabletterna fick jag förp med 25 st tabletter
Vilket gör att var 10 dag måste jag hämta ut tabletterna eftersom jag tar två varje natt!
OCH DET FINNS INGET APOTEK I BYN!!!!!!!
Dessutom!; så går inte den lilla förpackningen på högkostnadsskyddet,
så det bara ställer till det på många vis
Nu är det ju så att sjukdomar kan man oftast inte pausa!
Så ej heller min sjukdom!
Så den har av den anledningen, och flera andra, fått rasera friskt
Och det blir till slut så att det tar stopp

Idag har då varit en dålig dag
Mattias gick upp och tog Joel, jag stapplade ner en stund senare och fixade frukosten
Tog sen itu med sänggaveln
Blev hur bra som helst!
Riktigt nöjd!

Men sen har jag legat mest hela dagen
Varit uppe korta stunder, sen legat
Ganska skönt faktiskt

Sen kollade jag av FB på kvällen,
OCH BLEV SÅ JÄVLA IRRITERAD!
När Mattias och jag läst en massa litteratur och sökt mycket info på nätet,
så började vi med en kost som vi tycker passar oss, och som man kan gå ner i vikt av
Och då är det dessa förbannade förstå-sig-påare som ska tycka till!
Varav en av dom började träna, och nu har det gått henne på huvudet!
Hon har blivit fullkomligt störd!
Hundar och familj får stå till sidan, för hennes träning är sååå viktig!
Men KUL FÖR DIG!
Jag är inte ett dugg intresserad av att börja träna, dessutom finns det
ingenstans här man kan göra det
Men FAKTISKT så är det inte bara att sitta på röven när man är mammaledig
Nej, i mitt fall innebär det tvätt, städning och promenader
Promenader som blir både långa och "tränande" då vi bor ibland fjäll och det
är backigt som in i h-vete!
Och tänk, då har jag dessutom med mig det viktigaste i livet när
jag utövar den motionen! Nämligen sonen!
Så skit ner er!

Ja idag är jag arg!
Undrar om jag haft besök i natt, om det var därför jag hade ångest

Jag är så arg att jag inte ens kan glädjas åt dom 3 kg som jag faktiskt gått ner

Nu ska jag gå och lägga mig!
Är nog bäst innan jag säger mer dumt!

Kan ju tillägga att den människa jag syftar på har jag känt ganska många år,
och hon har en grav tendens att låta saker och ting ta över
Först var det hundträning
Inget fick komma ivägen
Sen var det nåt som gjorde det, men när det som "kom i vägen"
vuxit upp några år, så började hon istället träna sig själv
Vilket då slagit över fullkomligt
Vet inte vad jag ska tro...
Känns absolut inte helt friskt
Men men, låt mig leva mitt liv som jag vill, så ska du få flänga
på alla dina gympass och träningar

Gokväll!
Postat av: emeliehjaertajonas

Eller hur? Folk är så snabba med att öpnna munnen och hugga till :( Men jag tycker att dte verkar som om Joel är nöjd ändå :) . För mig är det det som är viktigast, de tar det i sin tid. Pusha och stressa dem ger bara en negativ effekt :( Sen är inte Joel ensam heller! En i min föräldragrupp, hennes son är född den 8 mars och han rör sig inte heller, han sitter så bra på rumpan :) Kanske känns lite lättare? :)

2011-02-08 @ 10:43:08
URL: http://emeliehjaertajonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers
RSS 2.0