Kraschlandning...

2011-02-26 @ 18:41:23

 

... när jag insåg att om exakt en vecka är det ett år sen...
Ett år sedan mitt hjärta slogs i spillror, hela mitt inre lamslogs
Samtidigt hade vi en liten gosse i magen som inte mådde riktigt bra!
Hjärtljuden var sjukt höga, och KK bara drog på det

Jag kan inte fatta att han är borta!
Min bror!
Han som visste exakt hur jag mådde utan att jag ens behövde säga det!

Obeskrivlig saknad!
SMÄRTA!
SORG!

När jag i tisdags var på bedömningssamtal på psyk, så berättade jag vad min kloka väninna sagt
"SORGEN HAR INGET BÄST FÖRE DATUM"

Dom tyckte det var oerhört klokt sagt
Och dom sa också, med tanke på vad jag varit med om bara de sista åren,
så är det inte konstigt att sorgen tar tid
Dessutom är ju sorgen så individuell
Alla sörjer olika

Sen är det så att man sörjer aldrig färdigt
Man lär sig leva med sorgen, saknaden och smärtan
Men jag har inte "lärt" mig än!


Idag har vi kommit ett steg närmre färdigt matrum!
Allt tapetskrap borta från golvet, imorgon blir det Sundsvall och köpa det som behövs för att färdigställa
Ska bli skönt att få fixa igen!

Sängkappan till sängen kom idag, MEN DOM IDIOTERNA HADE SKICKAT FEL STRL!
Så det kommer en ny!
Har nya sängkläder i tvättmaskinen, som det ska renbäddas med
Ja inte idag, det hinner vi inte ju

Och Mattias går nu rak!
Det är som om en stor börda lyfts från hans axlar, och det glädjer mig!

Kärlek handlar om att ständigt förlåta - och bli förlåten.

 

 

 

Postat av: emeliehjaertajonas

<3

2011-02-27 @ 11:49:18
URL: http://emeliehjaertajonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers
RSS 2.0