Ny vecka, sista dagen i månaden!

2011-02-28 @ 10:31:49
Tänker börja med att gratulera mig själv, min äldsta dotter, min "syster" L8
och alla andra som heter Maria


Idag, faktiskt inte förrän idag, googlade jag på bipolär sjukdom

"Bipolär sjukdom eller manodepressiv sjukdom (även bipolärt syndrom) är en psykisk sjukdom som periodvis förhöjer stämningsläget till mani eller lindrigare hypomani. Samma individer drabbas vanligen också av allvarliga depressioner men symtom på depression kan även förekomma i maniska perioder, alternativt kan episoderna vara blandade med intensiva och snabba växlingar mellan dessa lägen"

Det gick en rysning genom hela min kropp när jag läste det
Det är ju som om det var JUST MIG dom beskrev!
Jisses!

Men å andra sidan...
Tänk om jag efter 10 år äntligen får rätt hjälp!?
Jag tror jag har en bror och en Farmor där uppe i himlen som känner frid nu
Men kanske också det finns en annan förståelse i familjen och bland mina vänner
varför jag "är som jag är"
När jag långa perioder drar mig undan, låtsas utåt att allt är bra,
när det i själva verket är så pissigt så jag helst skulle...

Detta förklarar ju också mina "ryck" jag får när jag drar igång stora projekt,
helst flera samtidigt!
Samtidigt som jag skurar målar slipar så tvättar jag och städar!

Sen är det ju den sociala fobin...
Tänk så komplicerad människor är!
Just det här med social fobi kan vara svårt för folk att förstå
"Det är väl bara att ta sig i kragen"

OM DET VORE SÅ ENKELT

Ibland lyckades jag få ner panikångesten, men då var jag så full av ångestdämpande medicin att
jag inte kunde gå ut, eller träffa folk ändå

Med tanke på att det två dagar efter bedömningssamtalet på psyk damp ner ett brev med en tid
till doktorn redan den 7 mars, så anser dom nog att det är litta brådis

Och angående flytten...
Vi som är realistiska vet ju att vi kommer bli fast här ett tag till!
Det är tre hus till på gatan som är till salu, så...
Därför är det bra att jag jobbar på här inne,
så det lättare blir sålt!

Drömmen vore att vinna pengar, då hade vi köpt ett stort hus i Skåne,
och behållt detta som sommar/vinterhus!
Vänner kan ju låna det om man vill åka skidor på vintern eller vandra i fjällen på sommaren!

Nu ska jag ta itu med blivande matrummet!
Tack ni alla, som accepterar mig som jag är!
Som stöttar i svåra stunder ♥

Och Kristin, än en gång tack för den fina dikten! ♥

Postat av: Ellinor

Det är ju allt detta som gör dig till den underbara du är idag! Alla tillstånd är inte bara till det negativa! <3



Hoppas självklart att du får hjälp med det du behöver, för att hitta ett lugn i själen. Men om du får en diagnos, glöm aldrig att du är "du" med en diagnos. Du ÄR inte diagnosen. :)



Kram gumman! <3

2011-02-28 @ 11:57:22
Postat av: Anonym

Du ska vara stolt för du är du <3 Det finns ingen mer mia <3 så vi ska vara rädd om dig och varandra <3

Glad att du får hjälp så du kan må toppen hela tiden <3 Grattis från en maria till dig Mia <3

kram S

2011-02-28 @ 19:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers
RSS 2.0