Sorgen har inget bäst-före-datum...

2011-02-05 @ 21:37:14
11 månader...
Idag är det 11 månader sedan Storebror♥ lämnade oss för alltid
Nja, inte för alltid...
Men han lämnade det levande synliga livet för alltid
Han finns ju fortfarande i varje andetag, varje skratt, varje tår...

Idag är första månadsdagen sen han lämnade oss, som jag inte fullkomligt brutit samman
och gråtit floder
Jag ser inte detta som styrka, jag ser det som att jag äntligen hunnit till det stadiet
då jag kan hantera sorgen och saknaden
Just IDAG kan jag hantera det!

Livet är så skört, från en sekund till en annan kan ett liv ta slut
Det finns dom som själv väljer att avsluta sitt liv
Det finns dom som på grund av sjukdom avlider
Det finns dom som på grund av andra människors dumhet avlider
Rattonyktra, drogpåverkade, rashat, psykiskt sjuka där det slår över

Men det finns dom som går vidare utan att ha lämnat spår efter sig,
och det finns dom som lämnar DJUPA spår

Och i mitt fall finns det två, två som jag skulle gett nästan vad som helst,
för att få tillbaka
♥Farmor♥
♥Storebror♥

Min mamma dog för 3.5 år sen
Jag har inte EN GÅNG gråtit av sorg och saknad sedan hon dog
Inte fällt en tår över denna kvinna som var min mamma
Min mamma som burit mig i sig
Min mamma som faktiskt aldrig var en mamma...
Men henne ska vi INTE prata om idag!
Finns inte mtcket gott att säga om henne tyvärr

Idag har vi flyttat om i huset
Ja, först var vi på Konsum och handlade lite,
SEN flyttade vi om!
Resårmadrasserna upp på nya sovrummet,
gardinerna hade vi satt upp igår
Upp med sängbord, upp med lampa och blommor
I morgon ska vi klä sänggaveln
På måndag ska sängbenen på
Har Hästens-säng, så vi behöver längre bultar för att fästa benen
Funkar ju inte med IKEAs korta skruvar då, såklart :P
Renbäddat har vi ju, såklart!
Så nu sitter vi här, trötta både SK och jag

Har varit ganska tjurig idag
Undrar om det beror på det kommande mötet...
På måndag ska SK på möte med PU, hos tanten PU bor hos, tillsammans
med handläggaren på kommunen som har hand om LSS

LSS...
Helt SJUKT att man lägger denna energi och pengar på en "unge"
som inte är annat än lat och bortskämd!
Och FRUKTANSVÄRT avundsjuk/svartsjuk på lillebror och pappas nya fru
Men nu har SK sagt ifrån!
Sista chansen, sen blir det flytt till mamman
Ja nu är det hennes tur att ta vid!

Nu ska jag upp i sängen!
Ska lägga ut bilder på nya sovrummet imorgon
Godnatt, sov gott ♥
Och ta väl hand om varandra, man vet aldrig när ödet säger ifrån

Lyktan som varje månad den 5:e lyser för Storebror


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers
RSS 2.0